Intisari

Wednesday, June 1, 2011

Pemuda Malaysia, This Is Untuk Anda!

Jumaat lalu saya melancarkan Dana Belia 1Malaysia atau 1Malaysia Youth Fund, sebuah RM20 juta geran untuk membiayai idea-idea dan projek oleh pemuda. Melanjutkan prinsip saya bahawa Kerajaan harus terus terlibat dengan rakyat, idea, yang pertama dikandung di Lab Pemuda tahun lalu dimasukkan dalam Anggaran 2011.
Agar negara kita untuk maju, kita harus memastikan bahawa kita mempunyai modal manusia yang mampu melaksanakan tanggung jawab pembangunan fizikal dan sosial. Ini bermakna anda, pemuda dan masa depan Malaysia, harus mempersiapkan diri untuk mengambil tugas ini. Dana ini menyediakan platform untuk membuat persiapan tersebut dan akan bertindak sebagai "titik kritis" untuk menjalankan program-program atau..

Tambah icing pada kek.
by Khairy Jamaluddin on Thursday, April 21, 2011 at 4:33pm
What is Dana Belia

The Malaysian youth of today have the talent and the capacity to influence their communities and shape the direction of this country. Our strength in diversity – in our different ethnicities, our skills and our numerous interests – makes us a potent force. Dana Belia 1Malaysia is a platform for young people to channel their talent and energy towards promoting youth development in this country. It offers youth an opportunity to realise their dreams, building upon what Malaysia had come to symbolise: a country where people of all creed and color call home and prosper toge.. baca lagi?

No comments:

Post a Comment